سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصاویری دیدنی از تولد یک پروانه‎

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/21:: 10:0 صبح

عــکـس بـرگـزیـده روز از نـگاه مـجـلـه نشنال جئوگرافیک!

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/20:: 10:0 صبح

پرطـرفدارتـرین خـودروهای سـال 2013

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/19:: 10:0 صبح

فورد فیوژن، قیمت پیش بینی شده: 22 تا 30 هزار دلار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 

رام 1500، حداقل قیمت: 23 هزار دلار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 

 

شورلت آلتیما، قیمت: 23 تا 28 هزار دلار

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org 

 

داج دارت، حداقل قیمت: 15 هزار و 995 دلار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هیوندای سانتافه، حداقل قیمت: 25 هزار و 275 دلار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


لینکولن MKZ، قیمت: معین نشده

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


فورد C-Max hybrid، حداقل قیمت: 25 هزار و 995 دلار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نیسان پث فایندر، قیمت: معین نشده

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


شورلت ایمپالا، قیمت: معین نشده

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


عــکـس بـرگـزیـده روز از نـگاه مـجـلـه نشنال جئوگرافیک

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/18:: 10:0 صبح

.:: راه رهایی از کمردردهای مزمن ::.

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/18:: 12:52 صبح

آیا هرچه تلاش کرده و روش‌های مختلف را آزمایش می‌کنید؛ اما هنوز هم کمردردهای شدید به کابوس شبانه شما مبدل شده است؟ خوب جای نگرانی نیست؛ چون دکتر نورمن مارکوس، کارشناس سلامت دانشگاه نیویورک در آمریکا در مقاله جدید خود، راهی برای نجات شما از کمردردها ارائه کرده و به نتایج موفقیت‌آمیزی دست یافته است.

دکتر مارکوس رئیس بخش تحقیقات دردهای ماهیچه‌ای در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در این مقاله تحت عنوان "نشانه اولیه" می‌نویسد، افرادی که در جستجوی مشاوره پزشکی هستند، بیش از هر چیز به دنبال راهی برای رهایی از کمردردهای مزمن و آزاردهنده خود می‌گردند.

همچنین براساس گزارش شبکه خبری سی.بی.اس، آمار انستیتوهای ملی بهداشت در آمریکا نشان می‌دهد از هر 5 آمریکایی، 4 نفر در طول عمر خود دچار کمردردهای ناتوان‌کننده می‌شوند؛ اما دکتر مارکوس در این مقاله 10 نکته و توصیه‌ مهم برای پیشگیری از بروز این قبیل دردها ارائه می‌کند که در اکثر موارد مفید و رضایت‌بخش بوده‌اند.

وی خاطرنشان می‌کند: تختخواب موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در این خصوص توصیه می‌شود هنگام شب در جای خود حرکت و چرخش و جابه‌جایی داشته باشید و اگر از تشک‌های بادی استفاده می‌کنید، آن را کنار بگذارید. این موضوع که در رختخواب و قبل از خواب رفتن چه کاری انجام می‌دهید نیز حائز اهمیت است. بهترین کار این است که از مطالعه کردن یا تماشای تلویزیون در رختخواب پرهیز کنید، چون در این حالت ناچار هستید سر خود را برای مشاهده بالا نگهدارید، بنابراین فشاری به ماهیچه‌های شما وارد می‌شود که ممکن است باعث انقباض آنها و بروز درد در ناحیه گردن شود. مدت طولانی در یکجا ننشینید. به‌نظر می‌رسد که ماندن در یک وضعیت خاص به مدت طولانی روی ماهیچه‌های وضعی بدن فشار وارد می‌کند،‌ بنابراین باید مرتب وضعیت بدن خود را در هر حالتی که هستید، تغییر دهید. پاهای خود را روی هم بیندازید.

دکتر مارکوس توصیه می‌کند؛ وقتی ناچار هستید ساعات طولانی در یک مکان خاص بنشینید، مانند نشستن در سالن تئاتر بهتر است که به طور متناوب پاهای خود را روی هم انداخته و آنها را در این حالت تعویض کنید، این کار کمک می‌کند که کمر و ماهیچه‌های ران شما حرکت کند.

در اطراف منزل، جای مناسب برای لوازم خانگی پیدا کنید. لوازم خانگی را که به طور دائمی و منظم استفاده می‌شوند باید در قفسه‌ها و محل‌هایی بگذارید که براحتی قابل دسترسی باشند؛ به طوری که برای دست یافتن به آنها نیازی به خم شدن و حرکات کششی زیاد نداشته باشید. مراقب باشید کیف پول خود را کجا گذاشته‌اید، اغلب مردان عادت دارند کیف پول خود را در جیب پشت شلوارشان می‌گذارند و در همین وضعیت روی صندلی می‌نشینند. دکتر مارکوس توصیه می‌کند به طور کلی از نشستن با کیف در جیب پشتی خودداری کنید، چون این کار سبب بروز دردهای مزمن در ناحیه پشت کمر می‌شود. فقط یک "نه" بگویید. از بلند کردن وزنه و اشیای سنگین خودداری کنید.

مارکوس تاکید می‌کند، اگر در این شرایط قرار گرفتید تقاضای کمک کنید یا منتظر کمک بمانید یا برای کمک دیگران کرایه بدهید؛ اما اگر هیچ کدام میسر نشد، از این کار کلا صرف نظر کنید، یک "نه" بگویید و بروید.وقتی به هر دلیل واقعا ناچار می‌شوید که شیء سنگینی را بلند کنید، با خم کردن زانوها و نشیمنگاه کاملا بنشینید و در حین بلند کردن شیء سنگین باید آن را نزدیک بدن خود قرار دهید؛ به طوری که ماهیچه‌های پا، حداکثر فشار بار را تحمل کنند. قبل از پارو کردن برف بهتر است، یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید تا بدنتان گرم شود، همچنین با استفاده از یک وسیله برف‌روبی و پاروی کوچک‌تر می‌توانید در هر بار بلند کردن آن وزن کمتری به کمر خود وارد کنید.

نکته آخر فقط به زنان توصیه می‌شود. زنان باید پس از بارداری‌ حتما وزن خود را کاهش دهند و ماهیچه‌های وضعی و شکمی خود را قوی کنند، چون این ماهیچه‌ها در دوران بارداری کشیده شده و ضعیف می‌شوند.

علاوه بر تمام توصیه‌های بالا، دکتر مارکوس همچنین تاکید می‌کند؛ در محل کار صفحه کلید رایانه‌ها نباید روی میزهای بلند قرار بگیرد، بلکه باید از میزهایی برای قرار دادن صفحه کلید استفاده شود که پایین‌تر از دستان کارمندان باشد تا در ناحیه گردن، شانه‌ها و ماهیچه‌های پشت کشیدگی ایجاد نشود و از این طریق از بروز درد در ناحیه پشت جلوگیری شود.


:: درمان بیماری ام اس با زعفران ایرانی ::.

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/18:: 12:52 صبح

دانشمندان هندی اعلام کردند ماده‌ای در زعفران ایرانی وجود دارد که به درمان بیماری ام اس کمک می‌کند. به گزارش برنا، دانشمندان هندی موفق به کشف ماده‌ای در زعفران شده‌‎اند که در درمان بیماریها، بویژه درمان بیماری ام اس و تصلب شرایین موثر است.

ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلولهای مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می‌شود که چربی تولید می کنند. چربی تولیدی در سلولهای مغز، همانند عایق و روکش در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری


.:: میوه ای که لقب محافظ چشم در دوران پیری را دارد ::.

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/18:: 12:51 صبح

محققان می گویند که انگور به خاطر داشتن آنتی آکسیدان های لازم می تواند از چشم ها محافظت و به پیشگیری از بروز بیماری تخریب ماکولایی وابسته به سن (AMD) کمک کند.

بنا به این گزارش، محققان تاثیر یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان را بر روی چشم بررسی کردند. آنها در این تحقیق موش های مستعد به آسیب دیدگی شبکیه در سنین پیری را مورد مطالعه قرار دادند. پژوهشگران به یک گروه از موش ها رژیم غذایی سرشار از انگور، به گروه دیگر ماده مغذی لوتین و به گروه سوم رژیم غذایی معمولی دادند. آنها دریافتند انگور محافظت بیشتری ارایه می کند و گروه تحت رژیم غذایی سرشار از انگور از آسیب شبکیه در امان بودند و موش های این گروه نابینا نشدند.

اگرچه لوتین نیز تاثیر مثبتی دارد اما انگور حفاظت بیشتری از چشم می کند.

سیلویا فین من، پژوهشگر دانشگاه فوردهام در نیویورک و مجری این تحقیقات می گوید: تاثیر محافظتی انگور در این مطالعه از آن جهت چشمگیر بود که حتی اگر انگور در سنین جوانی مصرف شود برای دید در سنین پیری نیز مفید است.

AMD یا تخریب ماکولایی وابسته با سن (Age related Macular Degeneration ) یکی از اختلالات چشمی شایع به ویژه در افراد مسن است که در آن شبکیه چشم آسیب دیده و بینایی در مرکز شبکیه به نام ماکولا از دست می رود. ماکولا ناحیه کوچکی در شبکیه چشم است و مسئول دید مرکزی و دقت بالای بینایی است.

این اختلال در دو شکل خشک ( Dry ) و مرطوب ( Wet ) بروز می کند و اصلی ترین عامل آسیب بینایی در افراد سالخورده ( بالای 50 سال ) به شمار می آید. نتایج این تحقیقات در نشریه Free Radical Biology and Medicine منتشر شده است.


.:: این خوشمزه ها را بخورید تا شکم تان لاغر شود ::.

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/18:: 12:51 صبح

این روزها شکم بزرگ مشکل خیلی‌ها شده و زن و مرد و کودک و نوجوان هم نمی‌شناسد. چربی‌های دور شکم دلایل متعددی دارد که تغذیه‌ی نامناسب و عدم تحریک از مهم‌ترین آن‌هاست. برای رسیدن به شکمی تخت لازم است برنامه‌ زندگی‌تان را کمی تغییر دهید. از مواد غذایی که در این مقاله اشاره می‌شود غافل نشوید و کمی ورزش کنید.

اگر می‌خواهید شکم تختی داشته باشید باید مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع نشده‌ مونو که ما به آن‌ها چربی‌های خوب می‌گوییم میل کنید. البته معنی حرفمان این نیست که با صِرف خوردن یک ماده‌ی غذایی شکمتان تخت تخت می‌شود. منظورمان این است که مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو توانایی این را دارند چربی‌های دور شکم را کاهش دهند.

بادام :
چربی‌های اشباع نشده‌ مونو و ویتامین E موجود در بادام میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. این ماده‌ غذایی همچنین منبع خوب پروتئین‌های گیاهی و فیبرهای غذایی است.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت :
دو قاشق غذاخوری بادام خرد شده را روی ماست کم چربتان بریزید و مقداری میوه‌های ریز مثل توت‌فرنگی به آن اضافه کنید. این معجون انرژی‌زا را به عنوان میان وعده میل کنید و قدمی در جهت کاهش چربی‌های دور شکمتان بردارید.

آووکادو :
آووکادو نیز منبع اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو هستند. این میوه حاوی میزان قابل توجهی "بتا- سیتوسترول" یعنی یک استرول گیاهی طبیعی است که با کلسترول مقابله می‌کند.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : نصف یک عدد آووکادو را با آب لیموترش، نمک و فلفل له کنید و با مقدار کمی سیب زمینی تنوری یا سبزیجات خام میل کنید.

شکلات سیاه :
شکلات سیاه مرغوب حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از بیماری‌های قلبی، احتقان مغز، سرطان و دیابت پیشگیری کنند.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : به جای خوردن دسرهای پرکالری 40 گرم شکلات سیاه را آب کنید و روی توت فرنگی بریزید تا یک دسر خوشمزه و شکم لاغر کن داشته باشید!

روغن کتان :
روغن کتان که از تخم کتان تهیه می‌شود بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد روغن کتان التهاب‌هایی که باعث بروز بیماری‌هایی مثل آلزایمر، بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود را کاهش می‌دهد.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : یک قاشق غذا خوری روغن تخم کتان را در میلک شیکتان بریزید و زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید به عنوان یک میان وعده‌ سالم میل بفرمایید.

کره‌ بادام زمینی طبیعی (بدون قند) :
کره‌ بادام زمینی حاوی ویتامین E، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B6 است. ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی دارد، منیزیم برای استحکام استخوان‌ها و پتاسیم برای عضلات خوب است و ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : 80 گرم پاستای تهیه شده با آرد کامل را با 85 گرم میگوی پخته مخلوط کنید.تره فرنگی خرد شده و همچنین 70 گرم فلفل دلمه‌ای قرمز حلقه شده را به آن اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری کره‌ بادام زمینی را با 2 قاشق غذاخوری آب ولرم و یک نوک انگشت فلفل تند مخلوط کرده روی مخلوط میگو و پاستای‌تان بریزید و نوش جان کنید.

روغن زیتون :
روغن زیتون یکی از روغن‌های با ارزش برای آشپزی است که حتماً باید در هر آشپزخانه‌ای باشد. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو است که میزان کلسترول بد LDL را کاهش داده و تأثیری روی کلسترول خوب HDL خون ندارد. هر چه رنگ روغن زیتون شما سبزتر باشد معنی‌اش این است که حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری است.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : در تهیه تمام سالادهایتان از این روغن استفاده کنید. به جای سس‌های غلیظ و چرب روغن زیتون را دریابید.

پسته :
پسته حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو کاروتنوئید مفید از ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری و آب مروارید پیشگیری می‌کند.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : دو قاشق غذا خوری پسته‌ بوداده را با 130 گرم پنیر ریکوتای کم چرب (یک پنیر ایتالیایی تهیه شده از شیر گاو و بز ) و دو قاشق چای‌خوری عسل و دو قاشق غذاخوری شکلات تلخ مخلوط کنید. زمانی که هوس خوردن هله‌هوله به سرتان زد از این میان وعده‌ رنگارنگ میل کنید.

تخمه آفتاب‌گردان :
تخمه‌ آفتاب‌گردان سرشار از ویتامین B است که نقش مهمی در پیشگیری از التهاب دارد. این تخمه‌های ریز و البته خوشمزه همچنین منبع ویتامین E می‌باشند. تخمه‌ آفتاب‌گردان به طور طبیعی اشتهای شما را کاهش داده و اجازه نمی‌دهد که پر‌خوری کنید.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : دو قاشق غذا خوری تخمه آفتاب گردان بو داده را به سالادهایتان اضافه و میل کنید. البته اول باید تخمه‌ها را از پوست جدا کنید!

گردو :
گردو نیز همانند روغن کتان و یا ماهی‌های چرب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که سلامت قلب و مغز را تضمین می‌کند. این اسیدهای چرب مفید همیار لاغری و سلامت بدن هستند. تا می‌توانید میزان امگا 3 بدنتان را بالا ببرید و در عین حال خوش تیپ بمانید.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : سعی کنید در تهیه‌ غذاهایتان از گردو استفاده کنید. به سالادهایتان نیز گردو اضافه کنید. توصیه می‌کنیم 2 قاشق غذاخوری گردوی خرد شده در سالاد مورد علاقه‌تان بریزید و میل کنید.


.:: ویژگیهای یک ازدواج سالم ::.

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/18:: 12:50 صبح

ایدز یا AIDS مخفف کلمه "ACQUIRED IMMUNE DEFICIENCY SYNDROME" به معنای "سندرم نقص اکتسابی ایمنی" است. ایدز در اثر اختلال عملکرد ایمنی سلولی و هومورال رخ می‌دهد و به دنبال آن بیمار در مقابل انواع عفونت‌ها و سرطان‌ها بی‌‌دفاع شده و در نهایت منجر به مرگ فرد می‌شود. انسان‌های مبتلا حتی در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌های بسیار سبک هم نمی‌توانند مقاومت کنند. عامل بیماری ایدز، ویروسی از خانواده رترو ویروس‌ها به نام ویروس نقص ایمنی انسان HUMAN IMMUNODEFICIENCY VIRUS یا HIV است و هنوز واکسن یا درمان موثری برای آن وجود ندارد.

راه‌های انتقال ویروس ایدز:

1. از راه خون و فرآورده‌های خونی آلوده: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از فرآورده‌های خونی از جمله پلاسما، گلبول قرمز متراکم، فاکتور انعقادی، خون کامل و پلاکت می‌توانند باعث آلودگی شوند و آلبومین و گاماگلوبولین خطر آلودگی ندارد.

2.
پیوند نسج آلوده

3.
استفاده مجدد از سرنگ و سرسوزن‌های استفاده شده: این عامل انتقال به‌خصوص در معتادان تزریقی، عامل مهم انتشار بیماری است.

4.
استفاده از لوازم پزشکی و دندان‌پزشکی استریل نشده و آلوده

5.
استفاده از ابزار مشترک جهت خال‌کوبی، ختنه، سوراخ کردن گوش، حجامت و...

6.
استفاده از تیغ سلمانی مشترک

7.
تماس جنسی دو فردی که یکی از آن‌ها آلوده به ویروس باشد: توجه داشته باشید که سن، جنس، نژاد و رنگ تأثیری در انتقال بیماری ندارد. برخلاف جداسازی ویروس ایدز از بسیاری از ترشحات بدن مانند خون، ترشحات جنسی مردان و زنان، بزاق، ادرار، اشک، عرق، شیرمادر و مایع مغزی نخاعی و... ، سرایت در اثر تماس با همه آن‌ها صورت نمی‌گیرد و فقط خون، ترشحات جنسی و شیرمادر، عامل انتقال هستند.

8.
انتقال از مادر به کودک: احتمال انتقال بیماری قبل از زایمان، در حین زایمان و پس از زایمان از مادر آلوده به فرزند وجود دارد. البته انتقال در حین بارداری و وضع حمل از زمان بعد از زایمان بیشتر است. حدود 45- 20 درصد مادرانی که آلوده هستند، عفونت را به فرزندان خود منتقل می‌کنند. هم‌ چنین ثابت شده است، که شیر مادران آلوده می‌تواند سبب انتقال ویروس از مادر به فرزند باشد.

امروزه در اکثر کشورهای دنیا خون و فرآورده‌های خونی را از نظر آلودگی به ویروس ایدز، مورد بررسی قرار می‌دهند. متأسفانه در کشور ما انتقال بیماری در میان استفاده کنندگان از سرنگ‌های مشترک (معتادان تزریقی) میزان قابل توجهی از انتقال در سال‌های اخیر را به خود اختصاص داده است.

برخلاف جداسازی ویروس ایدز از بسیاری از ترشحات بدن مانند خون، ترشحات جنسی مردان و زنان، بزاق، ادرار، اشک، عرق، شیرمادر و مایع مغزی نخاعی و...، سرایت در اثر تماس با همه آن‌ها صورت نمی‌گیرد و فقط خون، ترشحات جنسی و شیرمادر، عامل انتقال هستند. بنابراین ویروس ایدز از راه تماس‌های عادی مانند کار کردن با هم، صحبت کردن، هم سفر شدن، غذا خوردن، هم‌چنین از راه استخر، توالت، حمام، دست دادن، بغل کردن، بوسیدن، استفاده از ظروف غذاخوری مشترک، عطسه، سرفه، گوشی تلفن و... قابل انتقال نیست.

سیر بیماری، علایم و تظاهرات بیماری:

از زمان ورود عامل بیماری به بدن تا شروع علایم بیماری، مدت زمانی طول می‌کشد که به این مدت، دوره نهفتگی یا کمون یا بدون علامت گویند. این دوره به طور دقیق مشخص نیست، ولی فاصله ی زمان بین شروع عفونت تا ظهور بیماری از 6ماه تا 5 سال و حتی 10 سال می‌تواند باشد. دوره کمون طولانی از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا ممکن است ویروس در طی این مدت به جامعه راه یافته و علایم بالینی وقتی شناخته و ظاهر شود که ویروس میزان وسیعی از جامعه را آلوده کرده باشد، زیرا در طی دوره کمون افراد آلوده از نظر ظاهری به هیچ وجه قابل تشخیص نیستند، ولی می‌توانند بیماری را انتقال دهند.

از زمان ورود عامل بیماری به بدن تا شروع علایم بیماری، مدت زمانی طول می‌کشد که به این مدت، دوره نهفتگی یا کمون یا بدون علامت گویند. این دوره به طور دقیق مشخص نیست، ولی فاصله ی زمان بین شروع عفونت تا ظهور بیماری از 6ماه تا 5 سال و حتی 10 سال می‌تواند باشد.

بیماری در 4 مرحله تظاهر پیدا می‌کند، که البته همه آن‌ها به‌طور الزامی در افراد آلوده مشاهده نمی‌شود.


1. مرحله حاد عفونت که یک هفته بعد از آلودگی ایجاد می‌شود و حدود 12- 6 هفته یا بیشتر طول می‌کشد. فرد آلوده، علایم عمومی مثل تب، سردرد، بی‌اشتهایی، درد مفاصل، بزرگ شدن غدد لنفاوی، گلودرد و... دارد که اغلب در این مرحله بیماری تشخیص داده نمی‌شود. این علایم 2- 1 هفته بعد از بین می‌روند. این علایم به طور کامل مشابه بیماری‌های عفونی مثل سرماخوردگی و... بوده و به همین علت تشخیص بیماری در این مرحله به ندرت امکان‌پذیر است.

2. مرحله بدون علامت

3. مرحله عمومی پیش رونده

4. کمپلکس ایدز: عوارض مشخص این دوره که آخرین مرحله بیماری است شامل تب بیشتر از یک ماه، اسهال، کاهش وزن به میزان ده درصد، بی‌حالی، تعریق شبانه، خستگی و... است. در نهایت به دلیل نقص کامل سیستم ایمنی، شخص مستعد ابتلا به انواع عفونت‌ها، سرطان‌ها و... می‌شود.

راه‌های تشخیص بیماری ایدز:

آزمایش‌های تشخیصی نباید فقط در کسانی که در معرض بیشتر خطر هستند، مثل معتادان تزریقی، بیماران هموفیلی، دریافت کنندگان خون، همسر و فرزندان فرد آلوده به HIV، هم‌جنس بازان، افراد بی‌بند وبار جنسی، کارکنان موسسات بهداشتی- درمانی و پرنسل آزمایشگاه‌ها انجام شود، بلکه بهتر است در افراد مختلف انجام شود تا اطمینان کافی از سلامت حاصل شود. آزمایش باید در محیطی محرمانه و سازگار با قوانین اجتماع انجام پذیرد. مشاوره قبل و بعد از آزمایش نیز باید انجام شود تا اطمینان افراد به اهمیت و عواقب نتایج تست بیشتر شود.

تشخیص عفونت با کشف آنتی‌بادی سرمی بر علیه عامل ایجادکننده بیماری (HIV) به‌ وسیله روش ELISA انجام می‌شود. این روش در کشف آنتی بادی HIV بسیار حساس است، اما افرادی که به تازگی آلوده شده‌اند،ممکن است آنتی‌بادی منفی باشند، به عبارتی امکان دارد تست در اوایل بیماری با وجود حساسیت بالا به خطا، منفی گزارش داده شود. در افرادی که مشکوک به آلودگی بوده ولی جواب آزمایش آن‌ها منفی است، باید آزمایش مجدد در هفته 6، ماه 3 و ماه 6 انجام شود. آزمایش‌های ELISAکه به خطا، مثبت گزارش شوند (بدون وجود آلودگی با HIV) بسیار نادر است و در صورت رخ دادن، در مبتلایان به اختلالات خود ایمنی ممکن است دیده شود.

در شیرخوارانی که از مادران آلوده به عفونت HIV به دنیا آمده‌اند و مادران آن‌ها درمان ضد‌ ویروسی دریافت نکرده‌اند، 20 تا 30 درصد احتمال ابتلا به عفونت وجود دارد. اما باید توجه داشت که در تمام این کودکان به علت وجود آنتی‌بادی ضد ویروس مادری در گردش خون، تست ELISA مثبت خواهد بود. آنتی‌بادی‌های مادری در 6 ماهگی ناپدید می‌شوند و مثبت بودن تست ELISA بعد از 6 ماهگی، موید آلودگی شیرخوار است. برای تشخیص زود هنگام عفونت می‌توان از روش‌های حساس بررسی RNA ویروس در پلاسما یا روش کشف آنتی‌ژن HIV P24(PCR) در گردش خون استفاده کرد.


ز 16 تا 30 مهر ماه 1391 بر شما چه خواهد گذشت؟

ارسال شده توسط شاهو در 91/7/18:: 12:49 صبح

 

گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
برای مشاهده همه عکسها روی ادامه مطلب کلیک کنید
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com

   1   2   3   4      >



بازدید امروز: 0 ، بازدید دیروز: 1 ، کل بازدیدها: 170539
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ